Alianţa pentru Eficienţă Energetică şi Regenerabile

+(373) 022 20 00 90

+(373) 078 55 11 23

+(373) 078 66 11 23

Mun.Chișinău, Republica Moldova

str. Hristo Botev 9, MD-2043

aeer@aeer.md

Alianţa pentru Eficienţă Energetică şi Regenerabile

ANUNȚ! Pentru contractarea serviciilor de control al calității lucrărilor de construcție (diriginte de șantier).

ANUNȚ! Pentru contractarea serviciilor de control al calității lucrărilor de construcție (diriginte de șantier).
 
Autoritatea Contractantă: AO „Alianța pentru Eficiență Energetică șo Regenrabile” (în coninuare AEER)
Obiectul contractului: Prestarea serviciilor de control al calității lucrărilor de construcție în cadrul proiectului „Eficientizarea energetică a Centrului de găzduire și adaptare socială a persoanelor fără adăpost „Reîntoarcere” din mun. Bălți”.
Locul de prestare a serviciilor: mun. Bălți, str. Kiev nr. 17.
  1. Context      
AO „AEER” în colaborare cu Consiliul Municipal Bălți implementează proiectul „Centrul „Reîntoarcere” – Serviciu Social Eficient Energetic”, din resursele financiare ale Uniunii Europene, în cadrul proiectului „Parteneriate locale pentru eficiența energetică în servicii sociale”, cofinanțat și implementat de Fundația Soros Moldova, în parteneriat cu I.P. Keystone Moldova și AO Fondul de Inovații Sociale din Moldova. Consiliul Municipal Bălți co-finanțează lucrările de eficientizare energetică a Centrului de găzduire și orientare pentru persoanele fără domiciliu stabil din mun. Bălți.
Proiectul „Centrul „Reîntoarcere” — Serviciu Social Eficient Energetic” (contract G15292 din 25.03.2025) are drept scop reducerea consumului de energie și creșterea confortului termic în clădirea Centrului de găzduire și adaptare socială a persoanelor fără adăpost „Reîntoarcere” prin lucrări de termoizolarea fațadelor, a planșeului de pod, înlocuirea tâmplăriei, înlocuirea corpurilor de iluminat, montarea robinetelor cu cap termostatic la radiatoare, instalarea sistemului de ventilare cu recuperare de căldură și construcția unui trotuar de gardă.
În acest context, se intenționează contractarea unui diriginte de șantier atestat, care să asigure controlul calității lucrărilor de construcție din partea investitorului (supravegherea tehnică), în conformitate cu prevederile legislației în vigoare din Republica Moldova.
  • 2.         Obiectivul contractului
Obiectivul contractului este de a contracta o companie care, prin personal atestat, să exercite funcția de diriginte de șantier pentru lucrările de eficientizare energetică, asigurând controlul calității, conformitatea tehnică și respectarea legislației aplicabile.
  • 3.         Lucrările prevăzute în Caietul de sarcini:
    • Izolare termică a pereților exteriori, inclusiv soclu;
    • Izolare termică a planșeului de pod (sub acoperiș șarpantă);
    • Înlocuire tâmplăriei exterioare - ferestre și uși din PVC;
    • Eficientizare consum de energie pentru iluminatul interior (corpuri LED);
    • Asigurare confort termic și îmbunătățirea calității aerului, inclusiv eficientizare consum de energie termică (montare robinete cap termostatic și ventilatoare cu recuperare de căldură);
    • Construcție trotuar de gardă.
  • 4.         Sarcinile dirigintelui de șantier:
 Verificarea documentației tehnice de execuție, a conformității acesteia cu autorizația de construire, proiectul tehnic și prevederile codului.
 Supravegherea permanentă a execuției lucrărilor, asigurând respectarea proiectului, normativelor tehnice și dispozițiilor de șantier.
 Asigurarea calității materialelor, produselor și proceselor de lucru, prin verificarea documentelor de certificare și interzicerea utilizării celor neconforme.
 Întocmirea și/sau verificarea proceselor-verbale de recepție a lucrărilor executate (faze determinante, lucrări ascunse, recepția finală), precum și a altor documente tehnice relevante (note de constatare, dispoziții de șantier, rapoarte de verificare).
 Participarea la recepția lucrărilor la terminarea execuției și la recepția finală, formulând recomandări privind conformitatea și calitatea lucrărilor.
 Colaborarea activă cu beneficiarul, proiectantul, verificatorul de proiecte, antreprenorul și reprezentanții donatorului, pentru coordonarea eficientă a etapelor de execuție.
 Urmărirea remedierii neconformităților constatate pe durata execuției și în perioada de garanție, dispunând, dacă este cazul, sistarea lucrărilor până la remediere.
 Întocmirea procesului-verbal privind expirarea termenului de garanție, după constatarea înlăturării tuturor neajunsurilor și defectelor.
 Actualizarea Cărții tehnice a construcției și predarea acesteia, completă, către beneficiar la finalul investiției.
 Asigurarea respectării cerințelor fundamentale ale construcției – siguranță structurală, durabilitate, eficiență energetică, protecția mediului, igienă și accesibilitate.
  1.  Rezultate așteptate
  • Procese-verbale semnate pentru faze determinante și lucrări ascunse;
  • Rapoarte periodice privind stadiul și calitatea execuției;
  • Procese-verbale de recepție a lucrărilor executate, la terminarea lucrărilor și recepție finală;
  • Cartea tehnică a construcției completată;
  • Proces-verbal privind expirarea termenului de garanție;
  • Notificări și recomandări tehnice către beneficiar.
  • 6.         Perioada estimativă de prestare a serviciilor:
Contractul va fi încheiat pentru întreaga perioadă de execuție a lucrărilor (estimativ: noiembrie 2025 – martie 2026), cu posibilitate de prelungire în caz de necesitate justificată, în funcție de calendarul real de execuție al lucrărilor.
  • 7.         Criterii de eligibilitate:
  • Să fie înregistrat legal în Republica Moldova și să dețină dreptul de a presta servicii în domeniul construcțiilor;
  • Să dispună de cel puțin un specialist atestat ca diriginte de șantier pe domeniul Construcții civile (40.1) în conformitate cu HG 743/2024, sau pe domenii echivalente conform regulamentelor de atestare aplicabile anterior, angajat permanent sau colaborator contractual, în conformitate cu prevederile Codului Urbanismului și Construcțiilor nr. 434/2023;
  • Să demonstreze experiență relevantă în domeniul controlului calității lucrărilor de construcție – minimum două proiecte similare (de preferință în domeniul eficienței energetice);
  • Să dețină capacitate tehnică și administrativă pentru monitorizarea lucrărilor, inclusiv echipamente, mijloace de transport și instrumente de măsurare adecvate;
  • Să prezinte copii ale certificatelor de atestare profesională ale specialistului propus și CV-ul acestuia, care vor demonstra experiența în supravegherea lucrărilor similare;
  • Să prezinte declarație privind lipsa conflictelor de interese și respectarea legislației muncii și de integritate.
  • 8.         Modalitate de aplicare:
Ofertanții interesați vor depune dosarul de participare care va conține următoarele documente:
  • Copia certificatului de înregistrare a companiei (pentru persoane juridice);
  • CV-ul specialistului desemnat pentru prestarea serviciilor și certificatul de atestare profesională;
  • Lista proiectelor similare executate în ultimii 5 ani, cu indicarea beneficiarului și a valorii lucrărilor;
  • Oferta financiară (preț total în MDL, inclusiv taxe) – va fi scutită de T.V.A. cu drept de deducere conform Anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 246/2010, Nr. de înregistrare a proiectului: 872111633770;
  • Declarație privind lipsa conflictelor de interese și angajamentul de respectare a eticii profesionale.
Documentele vor fi depuse în format electronic (PDF) la adresa de e-mail: tatiana.crotic@aeer.md sau tipărit, la adresa mun. Chișinău, str. Hristo Botev nr. 9, of. 40, 41, 42, până la data de 26 noiembrie 2025, ora 17:00.
 
  1. Criterii de evaluare a ofertei:
 
CriteriuPunctajDetalii
Componenta tehnică – maxim 70p.
Experiența relevantă50plucrări similare supravegheate (cu indicare beneficiari și valoarea lucrărilor) - Minim 2
Experiența de colaborare cu asociații obștești, proiecte finanțate de donatori externi, etc.20pDescrierea proiectelor și finanțatorilor etc.
Componenta financiară - maxim 30p.
Oferta financiară30pOfertă totală pentru perioada de derulare a contractului
 
Ofertantul va fi evaluat în baza documentelor prezentate.
 
Formula de determinare a punctajului pentru ofertă financiară este următoarea:
OF = (Cel mai mic preț ofertat / Preț ofertant evaluat) x 30 puncte
  • 10.     Contact:
Adresa de e-mail: tatiana.crotic@aeer.md
 Telefon de contact: +(373) 69653407
 Adresa fizică/juridică a organizației: mun. Chișinău, str. Hristo Botev nr. 9, of. 40, 41, 42
Citește și